A empanada do mínimo común múltiplo

Sempre pensei que até que fora capaz de facer unha boa empanada non podería considerarme un bon cociñeiro. A miña primeira proba fora na universidade, tentando impresionar a un dos mitos eróticos da nosa facultade, con ingredientes pouco comúns e máis fogos de artificio que esencia culinaria. Foi un fracaso e non volvín tentalo até que atopei unha situación aínda peor: en Estados Unidos. Por se non abondara a falta de experiencia do cociñeiro e dos comensais, decidín facela de bacallau, amarelo e cheirando a amoníaco. Segundo fracaso.

Non foi até hai ben pouco que comencei a dominar a técnica, que podo resumir en cariño, paciencia e uns poucos ingredientes de calidade.

Ingredientes
Masa
- 1/2 vaso de auga
- 1/2 vaso de aceite de fritir as cebolas da zaragallada
- 1/2 vaso de viño branco
- 4 vasos de fariña
- sal.

Zaragallada
- Moitas cebolas (se sobran, gárdanse nun tupper)
- Bacallau, bonito, zamburiñas ou croques.
- sal e aceite

1) Comenzamos fritindo a cebola coa paciencia dun santo, sendo xenerosos co aceite. Esquence o reloxio e fíate da cor da cebola, que debe quedar moi dourada.

2) Cando a cebola estea douradiña, sacamos do lume, reservamos medio vaso de aceite para a masa e engadimos a tallada. Tapamos e repousamos toda a noite, nós e a zaragallada.

3) Ao día seguinte mesturamos os ingredientes da masa e traballamos pouco.

4) Despois de repousar un anaco, estiramos o máis fina que poidamos.

5) Poñemos a lámina de masa sobre unha prata de forno, engadimos a zaragallada e tapamos con outra lámina de masa. Decoramos con tiras e o anel central e pintamos co aceite.

6) Metemos no forno, a 180º, durante 40 minutos.

Debe de sair estresada esta empanada do forno, á que lle cae ben outro día de repouso. Recoméndase gardala nun sitio incómodo, onde sexa difícil ir cortar un anaco.

8 Responses to “A empanada do mínimo común múltiplo”

  1. Andrés Says:

    Sí señor, así da gusto.

    Qué bueno que volviste, … ¡artista!

    Un abrazo.

  2. Tweets that mention Por mis fogones » A empanada do mínimo común múltiplo -- Topsy.com Says:

    [...] This post was mentioned on Twitter by Dani, ictioscopio, ictioscopio, Rodrigo VarelaTabuyo, Ondakin and others. Ondakin said: Así se hace una empanada http://www.pormisfogones.eu/?p=592 [...]

  3. intxaurtsu Says:

    Fantástica!!! ya le tengo ganas yo a la empanada, y ahora no tengo escusa. Genial tu blog

  4. Pedro Says:

    Impresionando a un”mito erótico”. A ver cando te pasas por Santiago e nos impresionas con esa empanada. Apertas Roi

  5. Ana Says:

    Qué pasada.

    La masa es exactamente igual a la de mi abuela… los mismos ingredientes y la misma proporción en el otro extremo de la península, ¡y antes de twitter! Aunque ella le ponía pimentón.

    Me gusta la palabra zaragallada.

  6. Rodrigao Says:

    Andrés, tenía que haber publicado antes los vídeos de la manteca colorá, pero no sé que les pasó que no coge el audio. Es la segunda vez que me pasa… y siempre con alhaurinos : – s.

    Intxaurtsu, eskerrik asko! anímate, que es una receta muy sencilla.

    Pedro, dixen “tentando impresionar”, non “impresionando”. Aquela empanada fora un horror… poñede vós unha data e fago unha cea, con mañá de compras no mercado. Aperta!

    Ana, se podría escribir un capítulo sobre las masas de empanada. Hace poco lo discutía con Alfonso, de Recetas de rechupete, que me decía que no le gustaban este tipo de masas, que el prefería tipo pan, aunque fina. Para la “zaragallada”, que en Ourense le llaman compango, sugirió congrio como una de las posibilidades… ¡esto hay que probarlo!

  7. Tipos de masa de Empanada gallega - Recetas de rechupete Says:

    [...] de bacalao con pasas que llevo Dani al picnic del Tapas&Blogs, la receta es de Rodrigo de Por mis fogones. La receta de la masa es la siguiente: 100 ml de vino blanco seco tibio o del tiempo, 200 ml de [...]

  8. Receta de empanada gallega de Bacalao y pasas - Recetas de rechupete Says:

    [...] dejo también las indicaciones para prepararla al estilo de Rodrigo de Por mis fogones, “A empanada do mínimo común múltiplo”, su empanada de bacalao la he probado y también está muy buena. La masa no lleva levadura y es [...]

Leave a Reply